Trzy obrazki…

Pan Dziekan w sprawozdaniu wspomniał o malejącej liczbie Studentów. W dyskusji na temat części finansowej kolejny raz odpowiadałem na te same co roku pytania. Pozwolę więc sobie przedstawić Wysokiej Radzie dane dotyczące liczby naszych Studentów pochodzące z corocznych oficjalnych sprawozdań Rektora. Oczywiście pokazywałem je co roku, ale pamięć ludzka jest taka ułomna i ulotna… Dokonałem jak ze Studentami na pierwszym semestrze aproksymacji – utworzyłem liniową linię trendu. A następnie dokonałem ekstrapolacji. Tak jak w przypadku redukcji i redystrybucji pozostawiam to do indywidualnej pogłębionej refleksji. Na prawdę nie ma najmniejszego powodu aby klaskać z zachwytu uszami. Na prawdę nie jest prawdą, że im mamy mniej Studentów to tym większa jest subwencja! Z tym jest jak w sklepie – jak więcej kupimy to więcej zapłacimy… Zielonym do góry! A na koniec bardzo proste zadanie. Zakładając kontynuację liniowego trendu kiedy będziemy mogli radośnie zaśpiewać o liczbie Studentów – mniej niż zero

Dwa obrazki+

Na ostatniej radzie cytowałem kilka razy moje ulubione powiedzenie Alberta Einsteina. Any fool can know. The point is to understand. Każdy może sobie obejrzeć na portalu worldometers dane dla Polski, Niemiec. oraz Szwecji. Teraz, uwaga, najważniejsze… Gdzie wygasa pandemia? Mamy model niemiecki czy szwedzki?

Redukcja i redystrybucja

Po dzisiejszej radzie otrzymałem kilka pytań dotyczących tego o co mi tak konkretnie chodziło z tą redukcją i redystrybucją. Tłumaczę i objaśniam na prostym obrazku, który każdy może sprawdzić sięgając do planów studiów. Tu ważna uwaga. Moje obliczenia przedstawiane na radzie pochodzą z wersji z 15 maja. Nie sprawdzałem różnic z wersją, którą otrzymaliśmy tuż przed radą. Na zielono jest stary plan, na czerwono nowy. Kolumny są chyba opisane precyzyjnie. Prawa kolumna to różnice. Żeby było bardziej czytelnie wyniki są sformatowane warunkowo. Widać dokładnie kto i ile stracił.

Znowu ewalucja…

Wczoraj dostałem informacje dotyczące mitycznej ewalucji a konkretnie punktów za publikacje w czasopismach w latach 2017-18 w kontekście modyfikacji rozporządzenia wymuszonej rozszerzeniem czasu oceny do 2021 roku. W pierwszym mailu przeczytałem, że “Punkty za publikacje za wszystkie lata (także 2017 i 2018) będą naliczane według nowej punktacji z listy MNiSzW.” Wyraziłem wątpliwość, okazało się, że źródło tej “informacji” jest bardzo wysoko, bo aż w RND ILiT. ” Zmiana ważna dla nas – punktacja wszystkich publikacji, niezależnie od roku ich wydania, będzie zgodna z ostatnim opublikowanym wykazem. To nam zdejmuje problem przeliczania punktacji za 2017 i 2018 r.” Sięgnąłem więc do źródeł, czyli prawdy materialnej. Paragraf 34 punkt 1) nie zmienia się. KROPKA. Resztę można sobie włożyć między bajki…