I jakie są tego końcowe efekty…

Nie czuję się upoważniony, by podawać do publicznej wiadomości statystyki wyników kolokwiów i zaliczeń. Mogę powtórzyć oficjalną informację dziekańską z ostatniej rady. Z 270 Studentów przyjętych w październiku na studia na drugi semestr zostało zarejestrowanych nieco ponad 160 osób. Dramat…
Prawdopodobnie Samorząd znowu dostanie “zlecenie” na ustalenie przyczyn tego stanu. Ja swoje zdanie na ten temat przedstawiłem w dwóch poprzednich wpisach. Jest jeszcze jeden bardzo ważny problem, nieco powiązany z informacją na temat “pomysłu” likwidacji matury z matematyki.
Jaki jest polski system edukacji każdy wie. Kiedyś pewien klasyk stwierdził, że “państwo, w którym policjant zarabia więcej niż nauczyciel to państwo policyjne”. Żeby nie być oskarżonym o propagowanie niewłaściwych systemów mam własną wersję – “państwo, w którym na kasie w markecie zarabia się więcej niż jako nauczyciel to państwo konsumpcyjne”. Tyko, żeby smacznie konsumować trzeba coś produkować… I produkować nie tak, jak… system edukacji. Szkoła podstawowa myśli tylko o tym, żeby wypchnąć swoich absolwentów do gimnazjum. Gimnazjum chce pozbyć się swoich i wyekspediować do liceum. Licea marzą tylko, żeby uczniowie zdali maturę. A my, czyli uczelnie zostajemy z tym całym “gipsem” trochę jak chory z drzwiami. Poniższe trzy obrazki to treść dwóch pierwszych zadań z Excela.

proste

Średnia z pierwszych dwóch zadań to 0.61 a z trzeciego 0.22 na 1.0 (słownie JEDEN punkt). Tak, tak… Dla wielu Studentów problemem nie do przejścia jest policzenie “ułamka piętrowego” i prostego wyrażenia, bo prawie połowa nie pamięta o tym, że istnieje kolejność działań, którą mogą i powinny jeśli trzeba zmienić nawiasy. Układ dwóch równań z dwoma niewiadomymi to także magia, zagadka i tajemnica. Początek schodów zaczyna się przy porządkowaniu układu. Czy jak wyraz przenosimy na drugą stronę to zmienia się jego znak czy nie?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *